31-01-2020 Bedrijven en Bedrijfsleven 0
De urenregistratie van personeel kan soms lastig zijn, maar hoeft eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Waarom gaat er nog steeds zoveel mis? Waarom is het nog steeds niet duidelijk wat iedereen moet doen? Er bestaat helaas nog steeds veel onduidelijkheid over de urenregistratie van personeel. Waarom gaat er nog steeds zoveel mis en waarom moet het personeel iedere week opnieuw mailen om vervolgens uren toch wel uitbetaald te krijgen? Het is een vraag die bij meerdere mensen lijkt te spelen. Het gaat vooral om degenen die niet in het bedrijfsleven zitten maar van een afstandje kijken naar hoe de urenregistratie van personeel wordt aangepakt. En dat blijkt dramatisch, lees hieronder waarom.

Gebrek aan opleiding of pure luiheid?

We kunnen de vraag stellen of het misschien ligt aan een gebrek aan opleiding, om preciezer te zijn een gebrek aan goede opleiding of dat het puur de luiheid is waardoor de urenregistratie van personeel niet goed wordt doorgevoerd. Het is vreemd dat een ogenschijnlijk makkelijke taak op deze manier niet verbeterd lijkt te worden. Het idee van de urenregistratie van personeel is dat het personeel binnen een bepaald, vastgesteld aantal dagen het loon binnenkrijgt en daar eigenlijk niet meer acheteraan hoeft te gaan. Dit is ook te mooi om waar te zijn, aangezien in de praktijk blijkt dat veel mensen nog steeds achter de uren moeten gaan en om een correctie moeten vragen. Dit kost tijd, geld en onnodig veel energie. Daarom is het tijd om voor wat nieuws te gaan. Namelijk een nieuwe methode om de urenregistratie van personeel aan te pakken. En die manier kan worden gevonden via shiftbase.com.

Urenregistratie van personeel was nog nooit zo eenvoudig

Er bestaan dus wel degelijk manieren om urenregistratie van personeel goed aan te pakken en te voorkomen dat personeel achter de eigen uren aan moet gaan. Zonde van de tijd, zonde van de energie en ook zonde van het geld. Urenregistratie van het personeel kan veel eenvoudiger. Dit is uiteindelijk voor iedereen fijn. Opgesomd de volgende voordelen kunnen we bij urenregistratie van personeel opnoemen:
  • De systemen worden steeds geautomatiseerder
  • Urenregistratie kan iedereen leren
  • Een systeem dat van kwaliteit is voorkomt onnodige fouten
Het komt er dus op neer dat het registreren van uren een taak is die iedereen kan, maar dat er toch nog steeds teveel fout gaat. Dat is gek, want hoe kan het dan dat de meest ingewikkelde dingen toch goed worden opgelost? Is het omdat we daar meer aandacht aan besteden, hebben we daar een andere aanpak voor? Of misschien denken we wel te makkelijk over ogenschijnlijk eenvoudige taken. Zou dat het misschien zijn? Het zijn in ieder geval wel dingen waar men over na kan denken. Is het een gebrek aan opleiding dan kan daarvoor een makkelijke oplossing bestaan. Maar als het luiheid is dan is het moeilijker om het te veranderen, aangezien mensen niet zo snel veranderen als je zou willen. Het is een kwestie van tijd voordat alle processen automatisch zullen gaan. Hopelijk zorgt dat ervoor dat er minder fouten worden gemaakt op dit gebied.